Wat doen wij met het reguliere werk?
- Compacten: minder werk maken voor alle basisvakken: individueel kan dat afwijken (bijv. door dyslexie of extra begeleiding door ergotherapie)
- Verdiepen: zoveel mogelijk het plusmateriaal van methodes gebruiken
- Minder tijd voor het maakwerk (opdat er tijd overblijft voor andere zaken)
Wat wijkt af met regulier:
- Leerlingen zijn verantwoordelijk voor hun eigen projectgroep (o.a. biebbeheer, moestuin, kidskrant)
- Leerlingen zijn leesmaatjes bij technisch lezen
- Instructie en werken vindt groepdoorbroken plaats waar dat kan: iedereen werkt zoveel mogelijk op zijn/haar eigen niveau
- Verbreden: binnen de vakken met andere lesstof aan de slag gaan
- Leerlingenraad: leerlingen hebben inspraak op en mogen meedenken over vormgeving van onderwijs en de schoolomgeving
Welke vakken geven wij extra?
- Oriëntatie op jezelf en de wereld, Grey of the Day
- Project ‘Onze school’
- Plannen
- Rots en Water
- Drama
- Filosofie
- Executieve functies
Wat doen wij aan extra werk? Het werk omvat verbreding en verdieping:
- Rekenen en wiskunde: Rekentijgers, Sterrenwerk
- Wiskunde: Somplextra, Topklassers Wiskunde, Vierkant voor Wiskunde, Grote rekenboek plus, Wisschrift
- Taal: Plustaak Taal, Sterrenwerk Taal
- Vreemde talen: Sterrenwerk Engels, Topklassers Spaans, Topklassers Duits, Latijn, Duolingo Frans
Welke schoolbrede projecten doen we?
- Onze school: hele jaar door in projectgroepen
Welke vakken geven wij extra d.m.v. vakdocenten?
- Schaken
- Bridge
- EHBO-groep 8
Daarnaast maken wij zo nodig gebruik van ondersteuning, zoals bijv. een ergotherapeut, dyslexiebegeleiding, sociale ondersteuning. Soms in overleg met Unita (samenwerkingsverband), soms alleen met ouders.